Tohle býval "Blog o tom, jak jsem na dva roky odjela někam bez znalosti jazyka itaského či anglického. Tak bych chtěla mít nějakou pomátku, třeba tuhle..." a teď to bude "Blog o tom jak jsem se přes Itálii dostala do Ameriky a dál, bez znalosti neEvropského světa a chtěla bych pokračovat v této památce :)"

středa 21. září 2011

Peace one day a další aktivity

Ahoj,
samozřejmě jsem nestihla svoji lhůtu týdne, takže jsem strašná a prohrála jsem se Sokolem sázku (nemám páru o co :)), ale píšu!! A jenom o dva dny později. Abych pravdu řekla, moc si napamatuji úplně všechno, takže se pokusím napsat alespoň něco. Myslím, že úterý jsem se snažila učit a pak se někde zakecala, ve středu jsem pak měla první Thuther Math (nevím jak se to píše - nějak se to přeložte - tohle je takový random) a bylo to úžasné, je to přesně to, co od matematiky očekávám - naučení se nových věcí, pochopení jak to funguje. Náš profesor má 78 (?) a je z Arabských Emirátů. Mluví na nás napůl francouzsky a strašně moc mumlá, takže mu moc nerozumím, ale čísla jsou všude stejná, takže v pohodě :). Ne, vážně, je to skvělé. A taky bych vám chtěla oznámit, že naše profesorka z Matematiky je ...já nevím, jak to říct hezky - první pravidlo, které nám řekla, bylo špatně a pak neodpovídaly výsledky logice, všichni to přijali, jen já se ptala a ptala a nakonec jsme zjistili, že pravidlo i výsledky jsou špatně a ona to musela opravit - toliko k naší úrovni matematiky HL...Ale vzhledem k tomu, že je tu TM, jsem spokojena.
Čtvrtek je můj nejhektičtější den...Nejdříve škola s biologickým tripem - to bylo skvělé - šli jsme do lesa a Max (nejlepší učitel, kterého mám - jeho hodiny jsou jak destiminutovky, i když je to 55 minut) vysvětloval,  jak postupuje succession a co je scree, grassland...a taky vzal zmrzlinu a každej jsme dostali...no z biologického tripu jsem teoreticky měla jít na oběd, ale to jsem nestíhala, protože jsem pak musela být převlečená a nachystaná na climbing. Takže jsem si vzala jogurt a rohlík, což jsem snědla po cestě a stihla to. Na climbingu jsme se učili, jak se chodí ferraty, a já se snažila všechny věci anglicky a teď to samozřejmě znova nevím :), ale co. Pak jsme šli nějakou cvičnou ferratu, jediné, co na ní bylo cvičné, bylo to, že byla 2 metry na zemí...jinak to bylo docela vyčerpávající. Šli jsme to asi hodinu a půl a celou dobu pařilo slunce. Dvě slečny - jedna z nich byla Emily - se tam zhroutily. No ale já jsem došla, šťastně unavená a spěchala jsem na TM, kam jsem došla samozřejmě o půl hodiny později (ale už mám dopsaný sešit - to jsem dělala v nějakém frree bloku) ale budiž. Mistr Shery nám na konci každé hodiny dává čokoládu :). No a pak večeře, kterou jsem nejedla, jak jsem byla v časovém pressu. No a v 8 jsem si vesele sedla na školu a něco udělala. Pátek, krom toho, že jsem byla úplně mrtvá, jsem konečně konečně nemusela dělat nic do školy, tak jsem se flákala s Kačkou a Namuun a tak, a prostě si to užívala a večer se pak dívala na film Rio - skvělé. V sobotu jsme s Kačkou vyrazily nakupovat do Emisfera v Monfalkone - musela jsem tam koupit cosi na Ferraty (ale o tom za chvíli) a něco EE Budimu, páč jsem zjistila, že má ráda hlavně kafe a čaj :). Vlastně někdy předtím jsem jí připravila první překvapení na postel. Vypadalo asi takhle:
 No a koupila jsem si nějaké sušenky a čokoládu - myslím, že to je první věc, kkterou jsem našla levnější než u nás v Česku a taky jediná :) - no a zprávu o tom, že mi může nechat zprávu v holubí díře (pirátský překlad) a našla jsem tam sušenky a krásnou zprávu. Teď mám připravených 20 balíčků čaje a na každém bude napsáno N dní do EE a na druhé straně nějaká pozitivní zpráva. Doufám, že to stihnu dneska, ale nevidím to, nevidím. No a odpoledne jsem se pustila do domácích úkolů a večer se s Kačkou dívala, jaká bude mše. V neděli jsme šli na mši a bylo to krásné, mají tady něco jako dětský sbor a hrajou u toho na kytary atd atd...a rozuměla jsem!! ne jak minulý týden na italské :). No a pak jsem celé dopoledne proseděla nad jazyky a celé odpoledne jsem chtěla prosedět nad biologií, ale padl net a já ho potřebovala k vypracování, tak jsem si povídala a tak, ale net ne a ne naskočit. Nakonec mě zachránil Shannan, když mi půjčil svůj mobilní internet a já to mohla vypracovat. Seděla jsem nad tím do jedné do rána a pak jsem byla v pondělí mrtvá.
Pondělí - nejhorší den týdne - škola byla v pohodě, biologii, kterou jsem měla, jsem nějak odprezentovala (i když má angličtina byla velmi, ale velmi strašná). Colledge lifo jsem přežila jan díky Nině (odněkud z Afriky), která mě budila a budila. Assembly jsem upřímě prospala a tutoiral meeting docela taky. A pak jsem šla spát a nedělala nic do školy krom věcí na další den. Spala jsem 11 hodin. No a včera jsem byla konečně vyspaná, škola byla sranda a pak byla Sustainibility group - má creative aktivita, he, já jsme vážně lucky, protože ve středu jsem nemohla a oni to přesunuli na úterý :)) a večer tutorial dinner u Bridget. Bylo to nádherný. Bylo nás tam 12 i s manželem Bridget a jejím synem - Aurynem - on je úplně úžasný a mluví tuze vysoko. Celou dobu jsme si povídaly, jedli pizzu a fondue :) Měla jsem z toho skvělý pocit, po cestě na Fore jsem v Tuttidi koupila něco na Fore breakfast. Jo a pak jsem šla za Kačkou a nějak jsme se zakecaly a já přišla na Fore až o půlnoci (což je hodinu později než bych měla) no a jak na potvoru tu byl DSimone a viděl mě, ale dal mi jenom varování. Pak jsme koukali na přátele a já vytuhla opřená o Shanona.
Než začnu něco o OPD, povím vám ještě o Ferratách a mém trápení s tím :). Ne těším se, ale musela jsem obejít lidi a ptát se, zda někdo nemá spacák, či teplé ponožky a tak. Teď zrovna sháním baterku a mám na to tak 24 hodin. A jeli jsme koupit boty. No, jenže to byl nějaký strašně moc unavený den a já zaspala u mě v pokoji, takže mě musel vzbudit Nancy a všichni na mě čekali, ale v pohodě. Celý climbing vede Anne, což je taková moje idolka z profesorů - je docela stará, učí chemii, dělá climbing a tak a já se jí tak trochu bojím, takže jsem taková nervozní a ještě jí moc nerozumím. Ale překládám pro ni něco do češtiny. Ale to bude dobré!!
No a dneska byl Peace one day - to znamená, že jsme na sebe ještě hodnější, no prostě to slavíme. Nejdříve jsme měli Fore breakfast. Všichni (s dobrou vůlí) jsme se sešli a seděli v kruhu na zemi - každý něco přinesl a společně jsme to snědli. Pak bylo další Asembly - zabít ty lidi - a pak tady byla finská premiérka a povídala nám, co všechno zažila, když jezdila po světě, a bylo to vážně zajímavé, tedy alespoň pro mě. Namuun vedle mě úspěšně vytuhla. A pak byly workshpy. S Eloou jsme se šly podívat na to, jak vypadaly zákopy v první světové, bylo to skvělé. Chodili jsme nádhernou přírodou a celou dobu jsme mluvili a mluvili a samozřejmě občas jsme vlezli do nějaké díry, která bývala zakopem. Tu jsou nějaké fotky.
                                                                          Eloa v Bunkru
                                                            Eloa a Saša (Alexandro)
                                                                 OK já v nějaké jeskyni
 
Já a Eloa (aby Eloi nebylo málo :)) ne ona je fakt zlatá
                                                   Kerstin (má antioblíbená učitelka aj a Helen)
                                                             Tyto značky jsou tu všude...
                                                                      A konec výletu...Potom jsme skoro nestihly oběd na Fore law, ale bylo to skvělé, měla jsem pizzu, tortilu a mozzarelu a pak nám přinesli melouny a oni ty slupky házeli do koše se vším nerecyklovatelným - oh bože, já bych je zabila - to máme mít nějakou tu sustainibilitu!!! Tak jsem si vzala černý pytel a obcházela lidi a sbírala slupky, za což jsem dostala pochvalu od Maxe, ale ztratila mnoho mnoho času. Celý pytel jsem pak odnesla na Ples do zahrady a hodila na kompost, přičemž jsem ulomila dveře :) a pak jsem šla na Palu pro tričko na show a zjistila, že mi chybí kalhoty, takže jsem běžela až do Lucheze (nejvzdálenější rezidence až v portu) a od tam zpátky a pak do sprchy a pak být v 15:00 na Piaze. A já tam byla, všichni se mě ptali jestli jsem OK, když jsem se vydýchávala. Seděla jsem s Burdžu a povídala si. Hodně lidí mělo kroje, ale já nemám kroj, takže jsem byla normálně, ale byla nás tak polovina. A pak jsme dojeli do Terstu a dostali každý stát jednu vlajku. Bylo to poprvé co jsem se opravdu cítíla Češkou (moravankou) a byla jsem hrdá, že jí opravdu jsem.
Bylo to nádherný, jak všichni měli vlajky a mávali s nimi, všechno bylo barevné a úžasné :)
                                                 Katarína vypadala skvěle (jako vždycky :))
Pak byla Show. Vlastně jsem úplně vynechala, že poslední týden byly pořád nějaké tréninky. Já jsem dělala cups dance. Hej, to je fakt drsné, někdy vás to naučím, je to sranda, je to velmi velmi speciální rytmické předávání hrnků dalšímu člověku. Seděli jsme v půl kruhu as na treninzích jsme to jeli pomalu, tady to bylo rychle, velmi :) ale nikdo nic nezkazil :))) Potom tam byli nějaký další vystoupení a já byla až na Lombelico del mondo - kde jsem žonglovala s pojkama a strašně moc jsme si to užili. Pak jsme šli s vlajkama za pochodovou kapelou a nakonec házeli růže do vody. Bylo to strašně moc emotivní, moc. A já si uvědomila jak je to tu vlastně těžký, musíš akceptovat všechno někdy až přespříliš, musíš být pořád veselá a pořád s někým mluvit, nutí tě k tomu atmosféra a všechno. Ale většinou s tím nemám problém, jen teď po třech týdnech chci být sama, tak sedím v Daily roomu a poslouchám hudbu a těším se na další den, vážně. Jen v tu chvíli to bylo těžký, ale nádherný, strašně moc:
Mám takovou nostalgickou náladu, jak poslouchám totáče a znouzi a zvířata, chtěla bych vás všechny obejmout, a bavím se tu s Namuun o tom, jestli je to perfektní a já nejsem perfektní, protože já nejsem, měla bych dělat úkol do biologie a místo toho tu sedím a píšu toto a poslouchám muziku, ale je mi skvěle.
Mám vás velmi ráda, lidi
Vaše Esi

4 komentáře:

  1. A až se vrátíš, dostaneš znovu "domácí vězení", aby ses vyspala a odpočinula... :D

    OdpovědětVymazat
  2. Esi, vypada to strasne hezky :)... Moc dekuju za pohled. Az se vratim z Madridu, kam jedu v sobotu na tyden, tak ti odepisu i s novinkama ;)... Mej se krasne :), pa

    OdpovědětVymazat
  3. Ferraty jsou fajnova zalezitost;) At ti to jde :)

    OdpovědětVymazat
  4. ano... ty ferraty... to jí fakt závidím. :)

    OdpovědětVymazat