Tohle býval "Blog o tom, jak jsem na dva roky odjela někam bez znalosti jazyka itaského či anglického. Tak bych chtěla mít nějakou pomátku, třeba tuhle..." a teď to bude "Blog o tom jak jsem se přes Itálii dostala do Ameriky a dál, bez znalosti neEvropského světa a chtěla bych pokračovat v této památce :)"

sobota 28. září 2013

Už je to měsíc a něco...

Ahoj Lidi,
právě jsem dopsala svoji první esej z antropologie a, ačkoliv bych se měla učit na testy, rozhodla jsem se dát si pauzu a napsat Vám, všechno co se tady děje, což se mi samozřejmě nepovede. V první řadě se omlouvám, že neodepisuji všem lidem tak jak bych měla, ale přece jenom je tu hodně různých věcí co dělat, takže to prostě čas od času nejde. Nějak ani nevím jak napsat všechno najednou tak se pokusím začít školou, pak aktivitami a lidmi a třeba to bude fungovat.
Takže, samozřejmě jsem na Univerzitě a to vzdělávání je taková ta podstatná část. Mám 5 předmětů což zní jako málo, ale myslím, že je to přesně to správné množství abych ještě stále byla schopná přežít a naučit se všechno. Mám:
Ekologii, což je úžasný předmět pro druháky, kde se učíme o tom proč rostou takové stromy tam a tak. Taky máme každou středu laboratoř, kdy jedeme někam do přírody a tam se učíme rozeznávat všechny organismy a jejich adaptace. Teď ve čtvrtek budu mít test ze 150 organismů a jejich klasifikace, ale já jsem si udělala kartičky a obrázky, takže už je docela umím (tak na 98%).
Matematiku, kterou musím mít, jenom abych mohla graduovat z Biologie a vlastně neděláme nic co jsem se nenaučila v Itálii, takže to je v pohodě. Teď mám ve středu test tak bych se na to měla alespoň podívat, pokusím se :)
Angličtinu, což je asi nejtěžší předmět. Teš se učíme gramatiku úplně odzačátku, což je super, protože konečně vím kam patří čárky a tak, ale taky mi to trvá docela dlouho než se to všechno naučím, ale jsem ráda, že jsem si ji vybrala.
Antropologii, kterou jsem si vzala jenom abych zjistila co to vlastně je, ale bavíé mě to moc. Učíme se o různých kulturách, rasismu a dalších věcech. Získala jsem spoustu nových pohledů na všechny možná témata, teď zrovna píšu dvě eseje,. Které mají uzávěrku s neděli, tak doufám že to dopadne dobře.
Metacognition and the styles of learning, což je třída o tom jak se učit. Jsou to vlastně jenom dvouhodinové diskuze ve čtvrtek večer, ale mě to baví, takže jsem ráda, že jsem se tam nakonec přihlásila. Čas od času píšeme nějaké ty eseje, ale jinak je to super.
Tady je můj rozvrh:

Myslím, že se tu učím hodně a taky intenzivně, ale co víc, naučila jsem se spoustu věcí o Colby jako univerzitě. Jak už to tak bývá, nic není tak krásné jak to vypadá. Ve svém druhém týdnu tady jsem zhlédla dokument, na kterém spolupracoval jeden můj kamarád, se kterým jsem se tu seznámila. Ten dokument pojednává a skrytých problémech na Colby jako rasismus ve třídách a taky SODEXO. Sodexo je instituce která zajišťuje jídlo pro naši školu. Tahle organizace platí minimální mzdu svým zaměstnancům a ještě nedostávají ani sociální a ani zdravotní pojištění a Colby je strašně bohatá škola. Smutné je, že je studenti ani neoceňují. Berou spoustu věcí jako samozřejmost. V mé oblíbené jídelně, Foss, jsem se seznámila s jednou českou kuchařkou - Andreou a tak jsem s ní o tom mluvila a jak to pak mají všichni tam těžké. No a tak jsem z toho byla smutná, že jsem vyrobila takové kartičky, které říkaly něco jako: Thank you, we appreciate you a lot, Colby students a různě jsem je položila na místa, kam jsem věděla že ti pracovníci půjdou. No nejlepší asi bude, když se podíváte na ten dokument, tady:

http://vimeo.com/65273806#

Čímž se dostávám k mimoškolním aktivitám. Je tu spousta věcí co dělat. Jedno úterý jsem měli ClubExpo, kde všechny kluby přišli a reprezentovali se a nabírali nové členy. Tak jsem se samozřejmě přihlásila do všech Environmentálních klubů jako:
EnviroCo, kde se snažíme informovat lidi o tom co se děje, hodně jako EAG.
C.A.R.E., což je skupina, která se snaží donutit Colby College aby přestali investovat do organizací, které produkují mnoho CO2
a taky chodím pomáhat na organickou zahradu, která dává trochu jídla do našich jídelen. Třeba dneska se jedeme podívat a pomoct na nějakou organickou farmu.
A potom spousty dalších do kterých nestíhám chodit, protože spoustu věcí tady se děje zároveň a tak musím priorizovat. Bála jsem se, že nebudu mít co dělat o víkendech nebo tak, ale nakonec je to tak, že nevím co si mám vybrat co dělat o víkendech.
Jeden den jsem šla do Watevillu (nejbližší městečko) a jenom poznávala okolí (taky jsem koupila Rumicub za 79 centů :)), jiný víkend jsme jeli na Common Ground Fair, což je prostě sraz všech různých farmářů a jejich prezentace. Tenhle víkend jedu na organickou farmu a přístí? To se uvídí. Taky máme každý pátek international coffee, kdy se sejdeme a povídáme si s international students. Jo a taky dobrovolničím s mentálně postiženými lidmi, takže se každé pondělí potkám s Donaldem a trávím s ním hodinu, aby měl co dělat, což je príma.
A když už nemám ani školu ani aktivity, tak jsem ráda, že můžu být s lidmi. Je tu docela dost lidí, se kterýma ráda a často trávím čas jen tak mluvením a nebo chozením kolem. Jsem ráda, že mám spolubydlící, se kterou si rozumím a tak dále,
No, musím se vrátit zpátky k Antropologii, matice a nebo angličtině,
Jo a taky mám dvě práce! Sláva! Jedna je supervising pokoje s počítači a druhá EcoRep! Ale o tom příště :)
Mějte se moc krásně,
Esi

1 komentář:

  1. Ester, Ester, tolik výletů všude máš a ani jednu keš mi neulovíš... :)

    OdpovědětVymazat