Tohle býval "Blog o tom, jak jsem na dva roky odjela někam bez znalosti jazyka itaského či anglického. Tak bych chtěla mít nějakou pomátku, třeba tuhle..." a teď to bude "Blog o tom jak jsem se přes Itálii dostala do Ameriky a dál, bez znalosti neEvropského světa a chtěla bych pokračovat v této památce :)"

neděle 28. prosince 2014

New York :) (stát i město)

Ahoj Lidi,


jak jistě víte tak už nám před nějakou dobou začali Vánoční prázdny. Tento rok jsem mnohokrát mluvila se svými kamarády o tom jak se pravděpodobně nikdy nedostaneme zpátky do Spojených Států po tom co skončíme školu, takže jedním z mých nových cílů je trochu cestovat kolem než budu muset odejít (protože mi skončí víza :)), no a proto jsem se vydala na týden a půl do New York státu a do města New York, a bylo to super :).
Když jsem přijela, tak jsem přespávala u mého kamaráda Brandona, kterého jsem popravdě řečeno příliš neznala dokud jsme spolu nestrávili dva dny v New Yorku. Prošli jsme pěšky půlku Manhattanu. Musím přiznat že moje měřítko New Yorku bylo docela špatné, nějak jsem měla pocit že můžeš projít centrum New Yorku asi tak jako můžeš projít Prahu, ale top vůbec není pravda. Prošli jsme půlku centra ze den usilovného a rychlého chození. Ale bylo to super. Začali jsme na Brooklinském mostě, ze které jde vidět panoráma New Yorku se sochou svobody. Je to zvláštní, je tam takové vyvýšená cestička mezi dvěma dvouproudovými silnicemi a chodí tam neuvěřitelná spousta lidí. Brooklynsklý most je taky permanentně v nějaké opravě protože nesplňuje technické podmínky. Z tohoto mostu jsem taky viděla budovu kterou jsem stanovila mojí neoblíbenější budovou v New Yorku, vypadala jako by ji někdo vzal a jemně pokrčil, ale tak aby ještě stále vypadá krásně, prostě nádherná.



Potom jsme prostě šli směrem na sever. Nejdříve jsme došli na Times Square (které existuje :), já myslela že je jenom ve filmech :)), které určitě nebude mým oblíbeným místem v New Yorku. No prostě tam bylo spousty a spousty světelných reklam a charakterů z akčních filmů a podivných muzikantů a spoustu a spoustu lidí. Z Times Square jsme potom vyrazili do Central Pakru, což byl zajímavý protipól Times Square. Central Park byl postavený aby lidi v New Yorku mohli jít do přírody a zapomenou na to že jsou ve městě, což není tak úplně možné, protože jsou stále vidět všechny ty mrakodrapy, ale je to moc nádherný a velikánský park., Dokonce mají uvnitř led na bruslení, zoologickou zahradu, a veliké jezero, no prostě hodně věcí. Jinak jsme navštívili Little Italy, the Village, a tak dále. Byl to super, ale vyčerpávající den, a byla jsem ráda že večer můžu usnou :). Další den jsme se pak potkali s Brandonovými kamarády, hráli deskové hry, a loudali se New Yorkem. Večer jsem pak odešla od Brandona a šla přespat u Renza, kamaráda který dokončil Colby už minulý rok, bylo super vidět ho a popovídat si. Další den ráno jsem pak vyrazila hodinu na sever od New Yorku navštívit mého kamaráda v Bedfordu a zůstat tam na týden.





Tomas a jeho rodina žijí ve velikánském domě kousek od New Yorku. Myslím že to byl ten nejodpočinkovější týden mých Vánočních prázdnin. Koukali jsme na filmy, hráli deskové hry (já jsem zvládla vyhrát skoro všechny monopoly, a Tomas zase všechny Yatzhee), chodily jsme na krátké procházky, a spali do 10 ráno (docela se stydím). Ale rozhodně myslím že jsem potřebovala tento kousek klidu. Jeden den jsem si vydala zpátky do New Yorku do Metropolitanského Muzea Umění, které bylo překrásně. Vstupné bylo dobrovolné a lidi se volně procházeli kolem umění, mluvili spolu, fotily se, a tak dále. Atmosféra v tom muzeu byla úžasně uvolněná a dokonce tam měli i kavárnu :). Mě osobně se nejvíce líbila sekce Afrického umění, Moderní umění, a zbraně a zbroje. Potom jsem té rodině u které jsem byla koupila sadu baněk ve tvaru různých hlodavců :).



S Tomasovou rodinou jsem taky oslavila Vánoce. Večer 24tého jsem šli na večeři k jejich kamarádům a 25 odpoledne pak přišlo pár rodin do jejich domu, kde jsme měli velikánský večeřo-oběd. Bylo to příjemné, ale na konci už jsem byla velmi ale velmi unavená z lidí a chtěla jsem být chvíli sama, což se mi splnilo hned další den, kdy jsem celý den cestovala do Portlandu. Po cestě jsem potkala pána z Afghánistánu, se kterým jsem strávila celou jízdu povídáním. Teď jsem v Portlandu, šťastně zpátky v Maine a za týden a kousek zase zpátky do školy. Zatím to byli moc hezké prázdniny.

Mějte se moc krásně,
Veselé Vánoce a Šťastný Nový rok,
Vaše Esi



Žádné komentáře:

Okomentovat