Tohle býval "Blog o tom, jak jsem na dva roky odjela někam bez znalosti jazyka itaského či anglického. Tak bych chtěla mít nějakou pomátku, třeba tuhle..." a teď to bude "Blog o tom jak jsem se přes Itálii dostala do Ameriky a dál, bez znalosti neEvropského světa a chtěla bych pokračovat v této památce :)"

úterý 6. září 2011

První den školy

Ahoj,
vůbec nemám páru, kde jsem skončila minule, ale jediné, co mi opravdu utkvělo v hlavě, byly uvítací programy. A to do fyzických aktivit. Krásný, je jich tu hodně. Já jsem si na vyzkoušení vybrala climbing, hiking a kayaking. Tak se těším, úplně na všechno. Ale stejně jsem si skoro jistá, že budu mít climbing. Jo a byly to dny samých dobrých zpráv - zjistila jsem, že mám 30/30 z matematiky :), byla jsem strašně moc šťastná :), a taky opravdu budu pracovat s houmlesáky v Terstu a je to jiný den než climbing, takže můžu dělat obě dvě aktivity :). Potom byl úvod do Kulturního programu. Každý měsíc navštívíme nějaké italské město. Teď jedu 10.9 do Benátek a moc se těším :). Úvod vedl Henry - profesor TOK a Word arts and cultures - je úžasný, mluví skvěle a ví toho strašně moc.
V pondělí, tedy den před začátkem školy, jsme na Pale s Katarínou začali vyrábět scrable, ale pak byla večerka, tak jsem musela na Fore. Večerka funguje tak, že musíš být v jedenáct na své rezidenci, nic jiného. Takže jsem pak seděla v kroužku, kde byli primi i secondi, a mluvili jsme. Ten večer jsem vypila 8 hrnků černého čaje a pak vůbec nemohla spát :). Ne že bych šla do postele zrovna brzo, když jsem se naposledy dívala na budík bylo 2:30.
No a v úterý pak začala škola. Krom toho, že na Fore opět nebylo mlíko a já jsem objevila máslo a zjistila, že mi vážně nechutná, se nic zajímavého nestalo. Ale alespoň to mlíko už máme :). Celé ráno jsem nadávala, že mám první hodinu italštinu, ale nakonec to bylo skvělé. Naše profesorka je skvělá. Tu se učí jazyky tím způsobem, že se vůbec nemluví jinak. prostě přišla a začala mluvit italsky a ukazovala u toho a vysvětlovala. Vyhovuje mi to :). Jinak hodiny tu mají 55 minut a přestávky 5 minut, vražedné. Potom byla phylosofie, jen jsme mluvili a koukali jsme na kousek AI, musím se na to znova podívat, protože je to nádherný film. Jestli neznáte, koukněte se. Pak jsme dostali první úkol (uznávám, že je velmi krátký) - najít něco o některém českém filosofovi a zjistila jsem, že jich bylo hodně. Upřímně řečeno, už si ani nepamatuji, kterého jsem našla. Potom byla chemie. Původně jsem byla zklamaná, že nemám tu druhou profesorku, která je mi sympatičtější, ale ta naše je strašně moc hodná. Dostala jsem dvě velké tlusté učebnice a jedny malé tabulky a druhý domácí úkol. A hlavně spousty slovíček, kterým jsem nerozuměla. Potom byla biologie. Oh, to je tak úžasný profesor. Nerozuměla jsem všemu. Ale rozhodně jsme dostali 3 velké učebnice :) takže teď mám pět velkých A4 učebnic :) a časem Vám je vyfotím.
Když jsem se vrátila na kolej, sedla jsem si ke slovníkům a překládala a překládala, ale vytvořila jsem si nový systém. Každé anglické slovíčko si vysvětlím jinými anglickými výrazy. Alespoň přestanu mluvit česky. Mám s tím problém, protože myslím spíš česky než anglicky. Třeba se mi jednou stalo, že jsem se ráno asi třikrát pokusila Emily říct dobré ráno v češtině a divila se proč neodpovídá. Po obědě jsem měla první tester session na sport - climbing. Bylo to skvělé, jeli jsme mikrobusem ke skalám. Tam nám natáhli čtyři cesty a vysvětlili také ty věci ohledně sedáků, jištění. A pak jsme lezli, je pravda, že jsme spíš hodně čekali. Ale stálo to za to. A když jsem vylezla nahoru, viděla jsem nádherně táhnoucí se řeku a zelené louky a tak :) nádhera. Už se těším až každý čtvrtek půjdu lézt. Ale climbing je pouze letní aktivita, takže na zimu budu muset vyměnit. No a pak jen večeře a šli jsme na zmrzlinu. Myslím, že to co jsem měla, byla oříšková. Měla jsem strašně doboru náladu jak mi to všechno vychází. Pak jsme šli s Katarínou tančit a do Porta a povídali si a pak jsme vymysleli skvělou věc :) ale tu vám povím až opravdu vyjde.
Teď jsem dodopřeložila všechny papíry a už se těším do postele. Ale jedna otázka - Jak se tady cítím? Skvěle, lidi jsou super, ráda je potkávám, obzvlášť některé, jen bych chtěla víc rozumět, ale to přijde. Mějte se tam v republice nádherně a tak.
Vaše Esi

3 komentáře:

  1. Skoro bych řekla, že to čtu sama, protože nejsou žádné další komentáře, ale vím, že to čte spousta lidí. Třeba já za sebe ti hluboce a s láskou závidím, jaké máš možnosti. Našla jsem na UWC stránkách blogy, které si psali ostatní Češi v letech dřívějších. Lezení super, výlety super, co kdybys mi tam odlovila nějakou keš a pak mi napsala, kterou? :D

    OdpovědětVymazat
  2. Ahojka Esterko!
    Pěkně Tě zdravím do Duina!Mamka mi poslala odkaz na blog a já si budu moc ráda číst jak se máš..Vidím, že úžasně!! Tiše závidím..;-)Těch zajímavých aktivit a lidiček z celýho světa! Už se těším na další povídání.. Ahojka Hanča V.

    OdpovědětVymazat
  3. Jůůů, kayaking! Tak nezapomeň napsat jak se Ti líbil. To já bych z něj byla určitě neuvěřitelně nadšená. Ale climbing musí být samozřejmě taky super. Měj se krásně.
    Radka

    OdpovědětVymazat