Tohle býval "Blog o tom, jak jsem na dva roky odjela někam bez znalosti jazyka itaského či anglického. Tak bych chtěla mít nějakou pomátku, třeba tuhle..." a teď to bude "Blog o tom jak jsem se přes Itálii dostala do Ameriky a dál, bez znalosti neEvropského světa a chtěla bych pokračovat v této památce :)"

sobota 21. července 2012

Aisté nebo žába?


Ahoj lidi,
tak jsem se rozhodla napsat ještě před odjezdem do Irska, abych měla čistý štít a mohla vám napsat zážitky odtamtud. Asi bych se teď pravděpodobně měla chystat, sto osmkrát za sebou si zabalit a zase přebalit, zjistit že mi chybí tisíce oblečení a nakonec se zbláznit přímo před odjezdem, ale to já neudělám! Jsem docela klidná, vím kam a jak mám dojet a co tam mám dělat. Lidi, kteří tam žijou a se kterýma si píšu maily se zdají super, takže mě čeká příjemné dobrodružství. Krom toho, že se chci samozřejmě naučit něco o ekologii, zahradničení a trochu (možná i víc) si zapracovat, mám dva cíle:
1. Vykoupat se v Atlantském oceánu
2. jakmile mi bude osmnáct, dát si pravé irské pivo (tedy Guiness) v pravé irské hospodě
Ale co bude bude, od Svratouchu jsem toho zase trochu zažila.
Za prvé mi přijela spolužačka z Litvy - Aisté. Měla jsem trochu strach, že si po dvou dnech už nebudeme mít co říct, nebo že nebudeme mít co dělat, ale kupodivu se tomu tak nestalo, za což jsem byla velmi velmi ráda. Nejdříve jsem ji provedla Brnem a ukázala jí všechny skvosty i antiskovsty tohoto úžasného města a navečer ji vzala do čajovny. Byla jsem velmi překvapena když jsem už ve škole zjistila, že ne ve všech zemí je tak veliká tradice čajoven. Tahle byla pro Aisté první a ona z toho byla velmi, ale velmi nadšená. Taky jsem od ní dostala ambr (asi?), to znamená, jestli jsem to správně pochopila zkamenělá pryskyřice, a pak křídy na kreslení, tak pomalujem Lucchese (jestli tam teda budem bydlet). No a v sobotu ráno jsme pak jeli do Prahy a po vcestě potkali pána s úžasným psem, co nám vyprávěl jak byl v Irsku, kousek od místa kde budu já a že to tam bylo super a že mám určitě vyzkoušet nějaký jiný Irský pivo o kterým jsem zapomněla jak se jmenuje a že to (shodou okolností) prodávají přesně v místě, kde náhodou budu tak dvě tři hoďky čekat.
Jakožto všichni cizinci, i Aisté chtěla vidět Prahu, takže jsme ji se Sokolem Prahou provedly. Znovu se mi podařilo shlédnout všechny památky, vyjít na věž Svatovítské katedrály, podívat se na Prahu z Petřína a tak. Ochutnaly jsme pravý český smažák, podívaly se na fotky z Ameriky (já osobně jich moc neviděla, páč jsem usla) a byli v muzeu hraček a v muzeu Alfonse Muchy, byly to dva docela unavující dny.
Jelikož jsem chtěla aby i ona měla nějaký zážitek, vzala jsem ji Stránskou do jeskyně, její první jeskyně do které vlezla, a ukázala jí to tam. Ačkoliv je to ta nejčistotnější osoba, kterou znám, přežila. A pak už jsme měli jen krátký výlet na přehradu a Mendelovo muzeum - k jeho výročí ho předělali a teď je to velmi, ale velmi zajímavá expozice za 30 korun s ISICem, tak si tam třeba skočte :).
                                                  Na věži katedrály
                                           Moje velmi čistotná budoucí spolubydla
                                                       ....se mnou na Karlově mostě
                                           Speciální Litevská pochoutka
                                          a egoistycký...mé oko :)
Hned den na to co Aisté odjela, jsem jela na Jezírko, což je ekocentrum někde u Soběšic (původně sice dělat jezírko pro žáby) stavět dřevěné prolízačky pro děti. Takže jsem tři dny v kuse kopala, doonce ksem se byla schopná prokopat betonem krumpáčem a rozbít jeden velký kámen. Hráli jsme spousty a spousty deskových her. A taky mě nějakej Žaba vzal na letiště, abych příště věděla jak cestovat do Irska, čímž se dostávám zase k tomu stejnému tématu. Takže asi zavřu počítač (ačkoliv bych měla dělat věci do školy) a půjdu se pokusit nějak zabalit, nebo alespoň vymyslet co si teda mám zabalit.
Jo a ještě jsem vám vlastně chtěla napsat o věci zvané: Guerrilla Gardening. Což je ve zkratce dělání zahrádek tam kde je městské nevyužité místo v rámci klidného protestu proti ekologickým změnám a tak obecně, užívání víc než je potřeba. Třeba i ty opletené stromy v Brně jsou toho součástí.
Mějte se moc hezky
Vaše Esi

Žádné komentáře:

Okomentovat