Tohle býval "Blog o tom, jak jsem na dva roky odjela někam bez znalosti jazyka itaského či anglického. Tak bych chtěla mít nějakou pomátku, třeba tuhle..." a teď to bude "Blog o tom jak jsem se přes Itálii dostala do Ameriky a dál, bez znalosti neEvropského světa a chtěla bych pokračovat v této památce :)"

čtvrtek 6. září 2012

Irsko :)))

Ahoj Lidi,
sedím před Luchesse, je krásné slunečné odpoledne a já se právě vrátila z běhu do Villagia del pescatore a zpátky, osprchovala se a dala si kapučíno. Jdou slyšet skřeky ptáků a ve vzduchu je cítit moře. Vedle mě sedí Ljuba, moje spolubyla a dopisuje (spíše začíná) její EE, ale to není o čem Vám chci dneska napsat, dneska budu povídat o Irsku, protože bych měla a taky vám neukážu žádné fotky. Ne že bych nechtěla, jen jsem nechala foťák i s kartou doma a fotky jsou na kartě.
Moje cesta do Irska byla dlouhá, trvala celé tři dny, ale zato jsem viděla Londýn. Strávila jsem tam celých deset hodin, takže jsem našla první možnou úschovnu zavazadel a nosila tam moji velkou krosnu a s malým baťůžek vyrazila kolem. Londýn je velmi...cihlojidní. Je to velký město plný domů a lidí a žádného GPS signálu. Ale na druhou stranu si dokážu představit, že bych v Londýně žila )kdybych na to někdy měla peníze). Jsou tam divadla, kavárny a hospody ale taky parky. Nádherný veliký státní (jestli jsem to dobře pochopila) parky plné stromů a lidí dělajících všechno možný. V jednom bylo uprostřed velikánské jezero ve kterém byli všechny možné druhy ptáků počínaje pelikány končeje normálními kachničkami a nebo lyskami. Taky tam všude měli vrtulníky, především kolem parlamentu. Protože jsem tam byla zrovna v době olympijských her tak jsem viděla spousty a spousty britských vlajek, vlaječek a motivačních soch. Jinak jsem se prošla kolem parlamentu, buckimhamského paláce, toho slavného kostela kde se vdával mladý skoro-královský park atd. Bylo to trochu únavné, ale jinak v pohodě. Potom jsem nastoupila do druhého autobusu směřujícího do Irska. Poprvé jsem jela na trajektu. Vlastně to tam vypadalo jako ve veliké restauraci která se trošičku pohupovala, ale alespoň jsem tam dobře spalo. Irské autobusy jsou velmi podobné těm italským, moc nedodržují časový rytmus, zato jezdí nebezpečně, ale nakonec jsem se úspěšně dostala až na onu Farmu.
Soukromé jméno této farmy bylo Octopuses garden (podle té Beatles písničky). Byla na západním pobřeží Irska, kousek od Gallway, skoro v srdci Národního parku Burren, vyhlášeného především strašně moc druhů kytek které tam rostou. Byla spíše taková farmička s velikánskou zahradou, jedním polytunelem, dvěma psy, jednou kočkou, koťaty a párem. Velmi zvláštním párem, slečna měla 22 a byla z Německa, zatímco pán měl kolem šedesáti a byl Ir, ale evidentně jim to klapalo. Každé ráno jsme vstali, uvařili kaši a dohromady ji snědli se spoustou oříšků a sušeného ovoce. Potom se šlo pracovat, normálně jsem pracovala na zahradě - sázela saláty, okopávala brambory, sbírala hrášek nebo fazole, pracovala v polytunel a pak jsem chvíli malovala okna nažluto a tak....Odpoledne jsem buď byla mrtvá a tak jsem si četla a nebo jsem se chodila procházet po okolí někdy i se psy. Burren je moc krásná oblast plná zelené trávy, malých kopců a kamenných zídek, postavených za hladu . Lidé za ně dostávaly hlávky zelí. Kousek od tam byla Burrenská perumerie s krásnou zahradou plnou nejrůznějších bylinek, kavárnou, kde prodávaly velmi dobrý mrkvový dort a taky s výrobnou parfémů ze zdejších produktů. Taky tam byl kousek malý keltský kostelík z 12 století a ještě starší hrob. Když se v Irsku chodí po značných cestách, je naprosto normální že přelézáte zítky a chodíte výběhy s krávami (ze začátku jsem se jich docela bála, ale ony utíkaly přede mnou). Všude jsou vztyčené menší či větší kameny ještě z dávné doby.
Irové sami o sobě jsou moc hodní lidé, kteří se nebojí přijít na ulici zeptat se jak se daří a začít rozhovor. Stačí aby někdy vypadal jenom trošičku ztraceně a hned se ptají kam že bych to chtěla jít. Nebo když jsem chodila na výlety tak mi skoro každé auto zastavilo jestli náhodou nechci někam svézt. Někdy, někdy to bylo takový strašidelný, když se vám někdo randomě zeptal jak se daří, ale většinou super. Irsko je podle mě země mléčných výrobků. Sýry, mléko a máslo jsou tam levné a velmi dobré. Máslo je jenom slaný, takže když se peče buchta je taková trošičku slaná což je zvláštní. Jak jsem tak přijížděla ze země do země, Irsko bylo něco jako země kamene a Anglie země cihly.
A pak jsem se vrátila domů, potom co jsem přežila bouřku na trajektu a měla mořskou nemoc, neztratila se v Londýně atd...a pořádně si užila poslední týden než jsem znovu vyrazila do Itálie.
Moje poslední věta je: Fotky dodám jakmile se potkám se svým foťákem, což bude pravděpodobně brzo :)
Mám Vás moc ráda lidi
Esi

Žádné komentáře:

Okomentovat