Tohle býval "Blog o tom, jak jsem na dva roky odjela někam bez znalosti jazyka itaského či anglického. Tak bych chtěla mít nějakou pomátku, třeba tuhle..." a teď to bude "Blog o tom jak jsem se přes Itálii dostala do Ameriky a dál, bez znalosti neEvropského světa a chtěla bych pokračovat v této památce :)"

středa 27. listopadu 2013

Colby a škola

Ahoj Lidi,

já vím že Colby vlastně je škola, ale nevadí :). Už je skoro konec semestru, teď máme pár dní volno na díkůvzdání, potom jeden další týden a potom už jenom zkouškové. Když se tak dívám zpátky na můj první semestr, mám pocit, že jsem se naučila spoustu věcí z pohledu znalosti.
Nějak se mi povedlo vybrat si všechny třídy tak že se mi líbili (tedy krom matematiky, ale to jenom proto že je to celé jenom opakování) a užila jsem si je. Všichni mi říkali, že mít 5 tříd je příliž mnoho, ale já mám pocit, že jsem to všechno zvládla v pohodě. Každá třída byla jiná a každá mi přinesla něco jiného. Jo a taky jsem ještě dělala kurz, který se jmenuje CCOR - Colby Converstaion on Race, ale začnu od začátku (jestli se tomu tak dá říkat).

ES 271 Ekologie
Byla moje asi nejtěžší třída, protože jsem se musela naučit asi tak 150 zvířat a kytek a jejich klasifikaci, což nebyla žádná sranda, na druhou stranu si teď užívám, že jdu kolem a poznám každého živočicha. Taky to bylo o učení se nových názvů a jinak mám pocit, že jsem si zopakovala hodně věcí z předešlých roků. Teď píšu první “vědecký” článek a Svijonožcích a docela si to užívám. Ještě mě čeká jeden test, tak jsem se začala učit, aby mi pak nepraskla hlava.
                                                  Svijonožec!
MA121 Singlevariable Calculus
Jak už jsem psala, matematika je opakování, upřímně, nenaučila jsem se nic nového, ale nevadí, Náš profesor je ze Švýcarska a je srandovní, takže se alespoň bavím b jeho hodinách :)

ED111 Metacognition and the styles of leasrning
Náš profesor Joe Atkins je super. Tahle třída byla založena na diskuzi a já jsem měla permanentní pocit, že mi nediskutujeme, ale posloucháme se navzájem. Co jsem se ovšem naučila v této třídě je říct cokoliv co si myslím nahlas (pokud to dává alespoň nějaký smysl). Třeba jednou jsme měli takovou hru kdy jsme si měli vybrat jaké by mělo být naše dítě (jestli muzikální, sportovec,...) a všichni si tedy vybrali nějaké dvě vlastnosti a já jsem mu oznámila, že mi to přijde hloupé vybírat pro dítě, a že nesouhlasím s tímto cvičením a odmítám ho dělat. No a potom za mnou přišli moji spolužácí a řekli mi že to taky chtěli udělat, ale že neměli tu odvahu. Nebo jsme měli hodnocení třídy a všichni pouze chválili a já jsem byla ta jediná, kdo měl konstruktivní kritiku.

EN115 English: The Art of Personal Essay
Tohle je třída, ze které jsem měla asi největší strach, ale nakonec jsem si ji velmi užila. Naučili jsme se jak moc nás ovlivňuje jazyk. Od té doby poslouchám reklamu a uvědomuji si které styly používají aby získali zákazníky. Taky jsem měla možnost napsat svoji vlastní esej o čemkoliv a pak se zanalyzovat, moc zajímavé.

AY112 Cultural Anthropology
Kdybyste se mě zeptali, která třída byla moje nejoblíbenější, tak to byla Antropologie. Taky to byla ta nejtěžší třída. Po každé hodině jsem odcházela s novou perspektivou, obyčejně velice otřesena a další hodinu neschopná ničeho jiného než přemýšlení a o všech těch nových ideách. Díky tomuto pocitu jsem taky začala přemýšlet o tom, že bych mohla studovat Antropologii a že bych si to pravděpodobně velmi užila, takže teď nevím.

V Lednu mám pak jenom jednu třídu,. Která se jmenuje Multicultiral Literacy, a upřímně nevím o čem je, ale to Vám můžu napsat příště.
Mějte se moc krásně
Pac a pusu na čelo,
Vaše Esi

Žádné komentáře:

Okomentovat