Tohle býval "Blog o tom, jak jsem na dva roky odjela někam bez znalosti jazyka itaského či anglického. Tak bych chtěla mít nějakou pomátku, třeba tuhle..." a teď to bude "Blog o tom jak jsem se přes Itálii dostala do Ameriky a dál, bez znalosti neEvropského světa a chtěla bych pokračovat v této památce :)"

pátek 2. září 2011

Další uspěchané reference...

Ahoj,
teď máme hodinu volno po všech různých věcech, tak se pokusím něco napsat. Takže, začnu tam kde jsem skončila. Po testech jsme měli Tutorial meeting s Bridget - jenom prváci. Zjistila jsem, že ačkoliv je tu veliká převaha slečen, jsem ve skupině se 4 chlapci. Bridget nám vysvětlovala rozvrh - tedy v mém a Laciho případě spíš snažila se vysvětlit. Abych pravdu řekla, pochopila jsem to až asi o tři hodiny později, kdy jsem nad tím zničeně seděla. Nejlepší bude Vám je ukázat, tak jsem je vyfotila :)
Já vím, že je to vzhůru nohama, ale nemám sílu na to, to řešit. Takže jistě chápete, že musím mít vždycky alespoň jeden předmět z jedné skupiny (1-6), ale vždycky musí být v jiném boxu (A-H), teď to zní docela jednoduše. Jo a místo předmětu ze šesté skupiny si můžu vybrat jiný. Můj výběr vidíte zakroužkovaný. Do pondělí, kdy je dead line přijímám připomínky :). Na tento rozvrh navazuje druhý:
Teď už to vypadá velmi primitivně, podle jména boxů mám hodiny. Ae když jsme to s Lacim prvně otočili, strašně moc jsme se zhrozili a dostali záchvat smíchu a pak to museli vysvětlovat Bridget. Když už jsme u těch papírů, chtela bych vám ukázat jak máme rozplánované dny a tak.
Není to nijak seřazené, ale doufám, že to zvládnete :). Tyto papíry jsou jako moje modla nebo tak něco. Akorát opravdu přemýšlím o pořízení hodinek. Na druhou stranu, když se ptám, alespoň se anglicky naučím čísla :).
Ale vraťme se ke dni, pak jsem potkala Katarinu a šli jsme k Portu, kde jsme seděly se Srby a tak a bavily se s nimi česky a oni s námi srbsky a pak spánek :).
Další den (čtvrtek) byl skvělý. Ráno jsem se začala dost bavit s Eloou (Brazílie) a i teď sedí vedle mě. Potom byla prohlídka laboratoří (a taky dělání fotek, ale to nebylo tak zajímavé). Bylo to super. Rozdělili jsme se na skupinky a postupně obcházeli laboratoře. Já jsem byla nejdřív v biologii a profesor je úžasný - Katarína o něm prohlásila, že je sexista a že musel být v mládí moc krásný :). Rozhodně hodně lidí namotivovl na biologii jako takovou. Potom jsem se byla podívat na EV system - musím přiznat, že profesorka EV je první nesympatický člověk tady, ani jsem moc neposlouchala, co říká, upřímně řečeno. A potom chemie, to bylo úžasné. Už se těším až ji budu mít jako předmět. Nádherné tlusté učebnice a tak, dokonce jsem rozumněla. prostě laboratoře jsem krásný, těším se tam. Potom jsem se šla podívat na Visual Arts, ale měla to ta stejné profesorka co EV a já jsem byla strašně moc žíznivá, takže z toho nic moc nemám :). Prostě byl to namáhavý den, protože potom jsme šli do Auditoria a strašlivě dlouho poslouchali dlouhé prezentace o všech humanitních předmětech a jak víte, vybrala jsem si Philosophy.
Na obědě pak jsem se seznámila s Namun - slečna z Mongolie a pak si s ní povídala prakticky až do IT Orientation - naše příjmení začínají na stejná písmeny, takže jsme byly spolu. Je to virtuózka, opravdu, hraje především na housle (už jsem ji slyšela a je to vážně úžasné) a na kytary, klavír, flétnu a zpívá (taky moc krásně). Na obědě jsem se snažila naučit mongolsky "doboru chuť", ale je to nad moje síly. Tady to je napsané:
To nahoře je "dobrou chuť" a potom "Mongolsko". Krásný. Pak jsme šli na procházku - i když oni tomu říkajá Hiking, kterou jsem též celou prokecala s Namun. Měla jsem "sýr" z koňského mléka - není to špatné jen hodně zajímavé, jinak se to říct nedá. Když jsme došli na palouk, tak jsme hráli seznamovací hry - bylo to skvělé a pak piknik. Před piknikem mi šla Katarína něco zahrát na klavír a přišla Namun a ona jenom slyšela, co Katarína hraje a dokázala to zopakovat. Wow, nerozumím tomu.
Následně byl piknik, nádherné. Vynesli jsme ven stoly a prakticky celá menza se přesunula ven. Byly tortily, pizzy, saláty všechno, úžasné. Zase jídlo, ale zase úžasné, vražedná kombinace. Když jsme přišli dovnitř, secondi tam zapojovali mikrofony a kytary a bubny a tak. Chtěla jsem si zahrát, tak jsem si sedla a hrála na kytaru a pak se ke mně připojil další člověk na bubny. Bylo to skvělé. Tak se pak střídali různí lidé a hráli, zpívali, recitovali. Vážně úžasné. Jeden druhák - Francesco - pak vytáhl pojky, tak jsem ho naučila nějaké nové triky a já si vytáhla míčky a kužely a do půlnoci jsme žonglovali, skvělé!!! Jsme domluvení, že časem vytáhnou jednokolky a že můžu jezdit s nimi. Usínala jsem s velmi dobrým pocitem z prožitého dne. Jo a ještě jsem "vysvobodila" Martu (Španělsko) ze záchodu, když jí nešel otevřít. Takže teď chodí a všude povídá, jak jsem jí zachránila život :).
Dneska ráno už se mi docela špatně vstávalo a na Tutorial meetingu jsem se moc nesoustředila. Ale ještě stále bohužel nevím výsledek svého matematického testu, což mě mrzí. Na Plesu (kde žije Bridget) nefungoval internet. Potom nám posunuli program, takže jsem seděla a mluvila s Eloou, chlapcem ze Španělska, a nějakou slečnou, o které nevím vůbec nic. Jo a došel mi pohled :) sláva :). Potom jsme měli strašně dlouhou přednášku, co dělat, když hoří, všichni usínali a David z Norska dokonce usnul opravdu :). Potom kratičkou přenášku o dalším programu a sláva oběd :). S Katarinou jsme pak zjišťovaly, jak dostat potvrzení o studiu (což jde pouze před 13:00 a my tam byly kolem druhé). Potom jsem jen mluvila s lidmi a měli jsme požární cvičení, což bylo velmi velmi nudné. No, musím běžet, mám skluz. Mějte se tam v republice hezky.
Vaše Esi

2 komentáře:

  1. Esi, já jsem tak šťastná, když čtu, jak se ti tam líbí :). Tady v republice (jak nás označuješ :D) je pořád teplo, ale není to tak děsný, jako před 14ti dny. Jinak jsem včera přijela z léčebny. Doufám, že ti přišel můj dopis a jestli ne, tak snad brzo přijde. U mě zatím novinek moc není, pokud máš dopis. Pořád se střídá to, jestli jsme spolu s Romanem víc nebo míň. Ale jak jsem doma, tak je to lepší. Měla jsem trochu ponorkovou nemoc. Nechce se mi sem psaát podrobnosti, až budu mít víc zážitků, napíšu dopis ;). Měj se krásně, užívej léta, uč se anglicky... Mám tě moc ráda. Pa, Terka :)

    OdpovědětVymazat
  2. Esi drž se tam. Fandíme ti. tn

    OdpovědětVymazat