Tohle býval "Blog o tom, jak jsem na dva roky odjela někam bez znalosti jazyka itaského či anglického. Tak bych chtěla mít nějakou pomátku, třeba tuhle..." a teď to bude "Blog o tom jak jsem se přes Itálii dostala do Ameriky a dál, bez znalosti neEvropského světa a chtěla bych pokračovat v této památce :)"

pátek 19. prosince 2014

Vzpomínky z Diáře 2: Říjen 2014

Tak už se zase uchyluji ke svému systému vzpomínání na celý semestr. Tak nějak ten čas utekl, a já si nikdy nenašla klidnou hodinu na to abych si sedla a napsala o tom co se v ,é, životě děje. Ale teď jsou Vánoční prázdniny, a tak mám čas sednou si na postel doma u mého kamaráda a zavzpomínat na semestr kterým jsem právě pošla (samozřejmě za pomocí diáře, protože jinak by to nešlo :)). Tak tedy, omlouvám se za spousty článku v malém množství času.
Podle mého diáře byl Říjen měsíc konferencí a cest do Bostonu a z Bostonu. Nejdříve jsem šla na den dlouhou konferenci pořádanou u nás na Colby. Bylo zvláštní vidět tolik starších farmářů pohybovat se kolem chodeb kde normálně chodí jenom studenti co pomalu (doufejme) odrůstají pubertě. Docela hodně jsem se toho dozvěděla o tom jak je těžké prodat salát v Maine a jak je důležité jak ta zelenina kterou farmáři pěstují vypadá. A taky, v Maine, kde normálně napadají tři až čtyři metry sněhu je možné pěstovat zeleninu celoročně, no není to úžasné? Lidi postaví takový speciální skleník a zasadí jenom tu zeleninu které je zimě odolná a ono jim to roste, jediná překážka je že musí odhazovat sníh asi tak každý den :).
Hned po této konferenci jsem se s Emily vydala do Orona na konferenci o světovém hladu a o tom jak ho vyřešit. Emily je mladá slečna, která pracuje pro Colby v odvětví dobrovolničení a bylo super ji poznat. Ta konference byla zajímavá, ale myslím že mi tématem příliš nesedla, ne protože bych se nechtěla dozvědět více o hladu, ale protože ty řešení které na té konferenci nabídly se nezdáli být příliš účinné a naprosto ignorovaly spoustu dalších problému se kterými je hlad spojen, jako třeba kapitalismu. Čímž také nechci říci že komunitní servis je špatné, jen to není ta věc které bych se chtěla věnovat celý svůj život. Ale užila jsem si to, potkala jsem se se svými spolubydlícími z léta, což bylo úplně super, taky jsem žily v hotelu který byl velmi moderní a měli úžasné snídaně. No a hned z této konference jsem jela do Bostonu na setkání aktivistů ohledně kampaně proti Sodexu a dalších kampaní kde studenti a zaměstnanci škol spolupracují.
To byla asi ta nejlepší konference na které jsem byla za celý tento semestr. Byla jsem ubytována v domě třech studentů-anarchistů, takže jsme měli úžasný rozhovor o politických systémech a pak úžasnou konferenci kterou jsme strávily především sdílením našich vlastních kampaních a jak se nám v nich daří. Taky jsme zvládli zorganizovat protest 80 lidí v budově jedné Bostonské univerzity, kde jsme zpívaly upravenou verzi písně “we are family” a potom jsme šli protestní pochod po ulicích. Byla tam úžasná energie a naděje kterou jinak málokdy cítím a to jsem si strašně moc užila. Prostě to bylo úžasné a já sis strašně moc vážím toho že jsem měla tu možnost tam být, taky to bylo naprosto jiné z té konference o Divestmentu kterou jsem taky navštívila v Říjnu.

Na tuto konferenci jsem jela dohromady s Marii, spolužačkou z Nicaragui která se mnou taky chodila do Itálie. Ona většinou nemá moc času, takže není moc aktivní v našem klubu a já jsem doufala že když navštíví tuto konferenci bude se jí to tak líbit, že se k nám přidá častěji. Tahle konference byla jedna z nejintenzivnějších kterou jsem kdy zažila. Když jsme přijeli tak nám rovnou ze začátku řekli že tato konference je o nás a že se o sobě mnoho naučíme. Takže jsme strávili spoustu času řešením proč jsme ještě nevyhráli naše kampaně a co je na nás špatně. V retrospektivě několika měsíců to bylo docela užitečné a já jsem se o sobě naučila docela dost, ale v ten moment to bylo docela hrozné. Přijeli tam instruktoři z jiné organizace odněkud z Chicaga a měli na nás úplně jiné nároky než se hodina, a mnoho lidí opustilo tu konferenci dříve než měli plánované. Maria a já jsem tam zůstali až do konce, a myslím že jsme se toho hodně naučily, ale nevím nevím jestli to stálo za to.
Po tom co jsem všechny tyto konference popsala, možná by bylo aji dobré vysvětlit proč jsem na všechny tyto konference jela, i když si nejsem jistá jestli mám vysvětlení. Asi protože mě to baví, asi protože se nejlépe cítím když plánujeme kampaň na to jak vyhodit Sodexo z Colby, asi protože bych tohle chtěl dělat celý můj život a jinak nevím jak bych to dělala, kdybych se o tom už teď neučila. Anyway...
Vzhledem k tomu že jsem skoro nebyla na Colby, tak když jsem tam byla musela jsem dodělávat všechnu tu práci do školy, pracovat, a žít, a uklízet, a prát takže krom těchto zážitků se toho obecně moc nestalo...Myslím že jsme zorganizovaly jeden event s CARE - upekli jsem 400 sušenek a nakreslili na ně loga korporací které produkují benzín a plyn a fotili jsme studenty jak koušou do těchto korporací. Takže teď máme Spoustu obrázků a musím vymyslet co s nimi budeme dělat. Taky jsem někdy mezi tím vším stihla jet na půldenní exkurzi lesa který byl posvátný indiánský les s profesorem který nám o tom povídal, to bylo super :).

No, jak se tak na to koukám, říjen jsem si užila.
Mějte se moc krásně,
Vaše Esi

Žádné komentáře:

Okomentovat